Öğrenme Çıktıları Nasıl
Yazılır?
Ø
Öğrenme
çıktılarını yazmaya bir ders
düzeyinde başlanılmalıdır.
Ø
“Öğrencim,
bu sürecin sonunda hangi bilgi ya da becerilere sahip olmalıdır?” sorusunun
cevabı çalışmalarınıza yön verecektir.
Ø
Öğrenme
çıktıları ile ilgili ifadeleri “bilişsel, psiko-motor, duyuşsal ya da anahtar becerilere göre
sınırlandırılmalıdır..
Ø
Öğrencinin
yapması gereken öğrenmeyi tanımlayan bir eylem
fiiliyle başlanılmalı (uygun
fiiller için bir kılavuz kullanınız). Eylem fiilleri (örneğin ad verme) ve
dersin/ünitenin konusu (cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerini listeleme)
öğrenciden beklenenleri gösterir.
Ø
Eylem
fiilinden sonra, ele alınacak konuyu tanımlayan ders konusu ele alınmalıdır ·
Bir cümlede kullanılan dilbilgisi öğelerine ad
verir. ·
Bir video kayıt cihazını işlem basamaklarına uygun olarak çalıştırır. ·
Bilimsel konularda ifade edilen görüşleri
karşılaştırır.
Öğrenme
çıktılarını belirledikten sonra, bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli olan
Ø
Öğrenme
- öğretme yöntemi seçilmelidir.
Ø
Ölçme/değerlendirme
teknikleri.. belirlenmelidir.
Ø
Seçtiğiniz
ölçme tekniklerinin hedeflenen öğrenme
çıktısına ulaşıp ulaşılamadığını gösterdiğinden emin olunmaldır.
Ø
Ölçme
tekniklerinin seçiminde kılavuzdaki fiiller yardımcı olacaktır.
ÖRNEKLER:
1/ Makinin tahribatıyla ne oluşur ?..... GARİG
2/ En düzenli yağış hangi bölgemizdedir ?..... KARADENİZ
3/ Dünya kaç levhadan oluşur ?..... 7 adet levhadan oluşur.
4/ Coğrafyanın babası kimdir?...... Hekataios
5/ Çöl ne demektir ?..... Issız yer
1/ Makinin tahribatıyla ne oluşur ?..... GARİG
2/ En düzenli yağış hangi bölgemizdedir ?..... KARADENİZ
3/ Dünya kaç levhadan oluşur ?..... 7 adet levhadan oluşur.
4/ Coğrafyanın babası kimdir?...... Hekataios
5/ Çöl ne demektir ?..... Issız yer
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder